İşveren Markalaşması Nedir?
İşveren markalaşması; kurumun imajının, çalışanlarının tutum ve davranışları aracılığıyla oluşturulmasıdır. Bu, çalışanların kurumun değerlerini içselleştirmesi, kurumsal kimliğinin gücünü kurumsal kimliğini olumlu etkileyecek şekilde kalıcı bir şekilde kurumun kurumsal kimliğini yansıtmasını sağlar. İşveren markalaşmasının amacı, çalışanların kurumunun imajı hakkındaki düşüncelerini geliştirmek ve çalışanların kurumu temsil etmelerini sağlamaktır.
İşveren Markalaşmasının Faydaları
İşveren markalaşması, çalışanların çalışma ortamı ve kuruma olan bağlılıklarını artırmasına yardımcı olur. İşveren markalaşmasının diğer faydaları arasında; potansiyel çalışanlar tarafından tercih edilme olasılığının artması, kurumun içerisindeki çalışanlar arasında bağlılık ve sadakati artması, çalışanların işe olan bağlılıklarının artması, çalışanların kurum için çalışmalarının artması ve çalışanların kuruma olan bağlılıklarının artması sayılabilir.
İşveren Markalaşmasının Uygulanması
İşveren markalaşmasının uygulanmasında birkaç çeşit strateji ve araç vardır. İşveren markalaşmasının uygulanması için öncelikle kurumsal kimlik oluşturmak ve kurumsal kimlik vurgulamak önemlidir. Bunu gerçekleştirmek için; kurumun web sitesi tasarımı, çalışanların kurumun değerlerini yansıtan şekilde eğitilmesi, çalışanların kurumun değerlerini anlamaları, çalışanların ödüllendirilmesi, çalışanların takdir edilmesi, çalışanların sosyal sorumluluklarının yerine getirilmesi ve kurumun halka açık alanlarda tanıtılması gibi stratejiler uygulanabilir.
Sonuç
İşveren markalaşması, kurumsal kimlik oluşturmada ve çalışanların kuruma olan bağlılığını artırmada etkili bir yöntemdir. Kurumsal kimlik oluşturmak ve çalışanların kuruma olan bağlılıklarını arttırmak için çeşitli stratejiler uygulanabilir. İşveren markalaşması, kurumun kurumsal kimliğinin oluşturulmasında ve çalışanların kuruma olan bağlılıklarını arttırmada etkili olmaktadır.